Joga špeciálne pre ženy: Obmedzí prejavy menopauzy

Joga ako osvedčený prostriedok na upokojenie mysle je známa už niekoľko tisícročí. Jedným z jej špeciálnych smerov je joga pre ženy v menopauze. Spoľahlivo zlepší náladu a zredukuje stres, ale dokáže ešte oveľa viac.
Hormonálna joga obsahuje oproti klasickej hathajoge dynamické prvky, ale pritom nejde o aerobik alebo silové cvičenie. Nikto sa teda nemusí báť, že by tento pohyb nezvládol. A nemusíte mať s jogou ani žiadne predchádzajúce skúsenosti.
Cvičenie pre telo aj dušu
Hovorí sa, že joga je pre každého. Má nepopierateľné blahodarné účinky na celý organizmus. Ženám v menopauze ponúka nielen príjemný pohyb, ktorý je dôležitý ako prevencia pribúdajúcej hmotnosti, ale tiež zmysluplne strávený čas, ktorý môžu venovať samy sebe. Už to pomáha pozdvihnúť psychiku a zvládnuť výkyvy nálad.
Špeciálne zostavená metodika cvičenia hormonálnej jogy pôsobí na hormonálny systém a napomáha jeho aktivácii. Pravidelné cvičenie zostavy zvyšuje hladinu ženských hormónov. Joga sa tak v menopauze stáva vhodným doplnkom terapie hormonálnou substitúciou.
Návaly aj potenie zmiznú
Hormonálna joga vnáša do statických jogových pozícií pohyb, správne dýchanie a prácu s energiou. Kombinuje asány s dychovým cvičením (pránájáma), prepojenú s mudrami (jogou prstov) a energetickým prúdením v tele (čakry ako energetické centrá a bandhy ako uzávery energie).
Dôjde k aktivácii žliaz s vnútornou sekréciou, ktoré hrajú významnú úlohu pri tvorbe hormónov v tele. Sú to predovšetkým vaječníky, štítna žľaza, prištítne telieska, nadobličky a hypofýza. Kombináciou cvikov sa postupne odbúra nevyváženosť hormonálneho systému v tele a zvyšuje sa hladina estrogénu.
Tieto postupy, ktoré vás naučia skúsené lektorky, pomáhajú zvládnuť nepríjemné sprievodné javy menopauzy. Obmedzujú návaly, potenie, závraty aj ďalšie problémy, ktoré ženám v tomto životnom období kazia životnú pohodu.
Nebudete chcieť prestať
Zmienka o skúsených lektorkách nie je náhodná: kurzov hormonálnej jogy je dosť, ale uistite sa, že ich vedie cvičiteľka s certifikátom Dinah Rodriguez. Práve táto brazílska lektorka (tento rok sa v plnej sviežosti dožíva deväťdesiatky!) ju objavila a jej systém je uznávaný po celom svete.
Celé cvičenie trvá spočiatku pol hodiny s piatimi minútami zahriatia na začiatku, časom sa predĺži až na hodinu. Dôležitá je pravidelnosť, ale cvičiť nemusíte zakaždým len v telocvični, hormonálnej joge sa po zvládnutí prvkov môžete venovať aj doma. Odporúča sa cvičiť trikrát až štyrikrát týždenne počas štvrťroka. Verte, že s ňou ani nebudete chcieť skončiť.

Generálny partner projektu

aspen-logo-slovakia