V menopauze pomáha hormonálna joga

Menopauza je prirodzeným obdobím v živote ženy a nie je potrebné sa jej báť. Ide len o to, ako skrotiť jej ťažké symptómy, ktoré nám môžu znepríjemňovať život.

Návaly tepla, nočné potenie, výkyvy nálad, podráždenosť, pokles libida, metabolické ťažkosti či stratu pamäti a výkonnosti môžeme riešiť pomocou hormonálnej terapie či už lokálne (čapíky, krémy), alebo celkovo. Jedným z účinných nástrojov, ktoré dokážu uľaviť, je hormonálna joga.

Joga zharmonizuje telo po prechode

Neoddeliteľné prepojenie jogového cvičenia s dychom predstavuje posilnenie vitality, životnej energie a imunity organizmu. „Stačí 30 minút trikrát týždenne, aby ste harmonizovali hormóny, zvýšili hladinu estrogénu, a zabezpečili si tak pohodový prechod. A že ste hormonálnu jogu nikdy necvičili? Ako hovoria mudrci, existujú dva dni v roku, keď nemôžeme robiť nič. Jeden sa volá včera, druhý zajtra. Takže moja odpoveď je, aby ste začali teraz,“ usmieva sa Jana Černotová, lektorka hormonálnej jogovej terapie.

Prirodzená stimulácia hormónov

Hlavným cieľom tejto jogovej terapie je odstránenie nepríjemných symptómov prechodu, ale aj ich prevencia. Vďaka cvičeniu sa zharmonizuje celý hormonálny systém.

Autorka hormonálnej jogovej terapie brazílska psychologička Dinah Rodrigues vytvorila celostný program zložený z rôznych smerov jogy cielene pôsobiacich práve na stimuláciu žliaz s vnútornou sekréciou.

Stimulovať vaječníky, štítnu žľazu, hypofýzu a nadobličky je dôležité. Môže sa to čiastočne podariť liekmi, avšak oveľa prirodzenejšie je reaktivovať ich pomocou cvičení, pri ktorých sa tvoria telu vlastné hormóny.

Mladá aj v menopauze

„Vyššia hormonálna hladina totiž znamená cítiť sa mladšie a v oveľa lepšej kondícii. Ženy, ktoré začlenili tieto cvičenia medzi svoje každodenné aktivity, sa cítia oveľa vyrovnanejšie a radostnejšie,“ vysvetľuje Dinah Rodrigues.
Účinky cvičenia skúmala Dinah Rodrigues v overovacej štúdii. Hladina estrogénov u žien vzrástla po štyroch mesiacoch v priemere o 254 percent. Typické problémy prechodu, ako sú návaly tepla, podráždenosť, bolesti hlavy, poruchy spánku a suchosť slizníc, sa výrazne zmiernili alebo úplne vymizli. Čím častejšie sa cvičilo, tým vyššie boli hladiny hormónov.

Cvičením sa zvýši hladina estrogénu

Účinnosť tohto cvičenia sa skoro premietne aj do intímnej oblasti. Zníženie chuti na sex je v menopauze častý jav, záujem strácame vplyvom nízkej hladiny estrogénu a dôsledkom nepríjemných symptómov vrátane suchosti pošvovej sliznice. To všetko vedie k psychickej nepohode a potom je pre ženu ťažšie uvoľniť sa a plne prežívať pocity v sexuálnej oblasti.

„Cvičením zostavy preukázateľne zvyšujeme hladinu estrogénu, čím prispievame jednak k zvýšeniu záujmu (chuti) a súčasne podporujeme emočnú rovnováhu. V zostave hormonálnej jogy máme konkrétne aj cvik na zvýšenie libida a množstvom doplnkových dychových aj antistresových techník sa staráme o psychickú pohodu,“ potvrdzuje lektorka Jana Černotová a pripomína, že hormonálna joga prospieva aj stavu pleti.

Generálny partner projektu

aspen-logo-slovakia